Konserwacja samochodu: szlif, polerowanie lub wosk
Konserwacja samochodu: cięcie, polerowanie lub woskowanie
Nie ma uczucia, że twój samochód jest świeżo konserwowany i widziany jako nowy i lśniący. Jednak w przypadku prośby o usługi, warunki konserwacji samochodu mogą być mylące, aby za nich nadążyć. Istnieją trzy główne rodzaje usług, które można uzyskać za proste odświeżenie lakieru w samochodzie: cięcie, polerowanie i woskowanie. Wszystkie one posłużą do udoskonalenia lakieru pojazdu, ale to, czego potrzebujesz, zależy od stanu Twojego samochodu. Aby lepiej zrozumieć swoje potrzeby, podzielmy te terminy:
Szlif
Usługa ta jest wymagana dla samochodu w gorszym stanie niż te, które wymagają jedynie polerowania lub woskowania. Jest ona potrzebna, gdy farba jest w dość złym stanie; ponieważ ma wiele zadrapań, a farba stała się matowa i papkowata od utleniania. W tym przypadku należy najpierw naprawić farbę. Będziesz potrzebował usług usuwania rys, a następnie wosk należy umieścić na wierzchu, aby go chronić i uczynić go błyszczącym i nowym ponownie.
Polerowania
Polerowanie zapewnia średni poziom zamocowania dla Twojego samochodu. Jeśli lakier nie został porysowany lub utleniony zbyt mocno, to nie musi być tak inwazyjny jak usługa cięcia będzie. Polerka nadal będzie robić trochę "cięcia", jak w usuwaniu niektórych farby, ale to tylko usunąć malutką warstwę z niego. Aby pozbyć się wszelkich niedoskonałości, a nawet zabrudzeń, potrzebne jest lekkie oczyszczenie. Z tej cienkiej warstwy farby nie ma, wygląd wszelkich subtelnych zadrapań lub lekkie ślady otarć będzie zminimalizowany.
Różne pasty polerskie mają różny stopień ścieralności. Niektóre z nich są na tyle surowe, że powinny być stosowane wyłącznie przez profesjonalistów. Zazwyczaj jeden rysy, podczas gdy łagodny środek polerski reaguje z lakierem tylko na poziomie chemicznym, aby usunąć lekkie utlenienie. Wysokiej jakości środek polerski zawierający PTFE (poli tetra fluoroetylen) uwydatni lakier i będzie trwał dłużej niż inne pasty i woski.
Wosk
Wosk samochodowy jest używany do samochodu z najmniejszą ilością fizycznych uszkodzeń lakieru. Sam wosk nie wchodzi w reakcję z lakierem, zawierającym jakiekolwiek środki tnące. Może być stosowany po "cięciu", gdy lakier został już oczyszczony, lub gdy lakier jest już w tak dobrym stanie, że nie trzeba go czyścić. Woskowanie spełnia przede wszystkim dwa krytyczne cele: zapewnia szczelną warstwę ochronną i dodaje blasku dla tego iskrzącego nowego wyczucia. Jednocześnie konserwuje i wzmacnia lakier na samochodzie.
Konserwacja jest regularną transakcją
Wszystkie pojazdy wymagają regularnego cięcia, polerowania lub woskowania; jak często zależy to od ich ekspozycji na elementy i jakości lakieru. Na ogół wystarczy 3-6 miesięcy.